CZYTAMY

CZYTAMY

Szukaj na tym blogu

środa, 12 czerwca 2013

Ozdoby choinkowe: serca ze swetra

Dzisiejsza lekcja to utrzymane w duchu recyklingu ozdoby choinkowe- czyli serca ze swetra.

Do zrobienia ozdób choinkowych w stylu skandynawskim potrzebujemy:
- starego, sfilcowanego swetra
- szablonu
- watoliny do wypychania
- czesanki
- igły do filcowania lub szycia


Ze starego swetra wycinamy kształt serduszka, przy użyciu wyciętego z papieru szablonu, zszywamy maszynowo na lewej stronie zostawiając mały otwór do przewrócenia, wywracamy i wypełniamy środek watoliną, zszywamy ściegiem krytym krawędź i przechodzimy do ozdabiania. Ozdobić można takie zawieszki na różne sposoby - wyszywając, naszywając koraliki, ja wybrałam filcowanie.

Cienkie pasma czesanki wfilcowujemy w powierzchnię swetra, tworzymy kształty jakie nam się kojarzą ze świętami. Ja swoje ozdobiłam motywami zimowymi, czyli śnieżynką, głową reniferka, a także lubianym ostatnio, wdzięcznym motywem muchomorka - co tylko wyobraźnia nam podpowie.

Tak wykonane ozdoby to tania alternatywa dla pięknych i drogich świątecznych gadżetów, satysfakcja z samodzielnie wykonanej pracy, mało tego - zabawki są bezpieczne zwłaszcza dla maluchów. Moje dzieciaki od zawsze ubierają choinkę w zabawki, które bez obaw mogą przez całe święta przewieszać z miejsca na miejsce. Często robią je samodzielnie. Polecam.

http://anitasienudzi.blogspot.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się nasz tekst? Nie zgadzasz się z nim? Napisz nam o tym!