CZYTAMY

CZYTAMY

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Kwoka - Jan Brzechwa

Znany i zapewne przez większość lubiany wierszyk Jana Brzechwy. Mała, cieniutka książeczka z wierszykiem „Kwoka” przyciąga uwagę przede wszystkim piękną grafiką. Ilustracje wykonane przez panią Agnieszkę Filipowską są wielobarwne, przez co przykuwają uwagę małego czytelnika. Moje dziecko tak bardzo skupiło się na ilustracjach, że po wysłuchaniu treści wiersza miało wiele do powiedzenia na temat kwoki i jej gości. Krzywe spojrzenia głównej bohaterki sieją postrach, a zatroskane, zasmucone ryjki pozostałych zwierzątek wzbudzają litość w odbiorcy. I jak tu nie pokochać małej, smutnej świnki czy zakłopotanego osiołka. Każdy fragment wiersza jest bardzo trafnie zilustrowany przez co dziecko może łatwiej nauczyć się go na pamięć. Dodatkowym atutem książki jest duża czcionka, przez co młody odbiorca może samodzielnie próbować ją czytać.

Sam wiersz  zachęca do poruszenia tematu związanego z dobrymi manierami. Dziecko może samodzielnie ocenić postępowanie kwoki oraz pozostałych bohaterów. Doskonały materiał do tematu związanego również z emocjami. Ja swojemu synkowi zadałam pytanie, jak jego zdaniem czuły się zwierzątka i jak on by się czuł, gdyby ktoś go tak potraktował? Mam nadzieję, że po tej lekturze moje dziecko będzie już wiedziało jak traktować swoich gości, przyjaciół. Polecam książeczkę już najmłodszym czytelnikom.

Recenzowała:
Ania - mama 4-latka

Autor: Jan Brzechwa
Ilustracje: Agnieszka Filipowska
Wydawnictwo: Skrzat
Wiek: 2+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się nasz tekst? Nie zgadzasz się z nim? Napisz nam o tym!