CZYTAMY

CZYTAMY

Szukaj na tym blogu

środa, 19 czerwca 2013

Książeczki kontrastowe

Podczas kursu w szkole rodzenia dowiedziałam się, że mój maluszek - tak jak i każdy inny - w pierwszych miesiącach życia nie będzie widział jeszcze zbyt dokładnie. Kształty i barwy będą mu się rozmazywały. To dlatego najlepszą zabawką dla niego nie będzie kręcąca się nad łóżkiem karuzela z kolorowymi misiami, ale kartka papieru pomalowana w czarno-białe pasy. Oczywiście mogłam narysować je sama. Zaufałam jednak specjalistom i sięgnęłam po "Książeczki kontrastowe" wydane przez Wilgę.


   
Nadzór merytoryczny nad całą serią sprawuje Zofia Małachowska - aktywnie współpracująca z dziećmi psycholożka, która jednocześnie wykłada na UW MSC. Pod jej kontrolą powstały cztery niewielkie czarno-białe książeczki: "Moje pierwsze obrazki", "Zwierzęta tu i tam", "Jakie to ciekawe!" oraz "Zwierzęta wokół nas". Dziś, dzięki nim, mój syn z przyjemnością poznaje otaczający go świat. Wyraźne kształty i kontrastowe zestawienia barw sprawiają, że coraz dłużej skupia wzrok na poszczególnych obrazkach, a ja dbam o to, by były one różnorodne, by co jakiś czas się zmieniały. W ten sposób staram się mu pomagać w rozwoju jego słabego jeszcze wzroku. Po cichu mam też nadzieję, że takie książeczki będą pierwszym krokiem do rozbudzenia w moim brzdącu zamiłowania do literatury. Oceniam je bardzo pozytywnie i polecam je każdej młodej mamie.


Recenzowała:
Kasia - mama 3 m-cznego Julka
  
Wydawnictwo: Wilga
Wiek: 3 m-ce +

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się nasz tekst? Nie zgadzasz się z nim? Napisz nam o tym!