CZYTAMY

CZYTAMY

Szukaj na tym blogu

środa, 19 czerwca 2013

Zielono mi! - Agnieszka Frączek

"Zielono mi" to książeczka pełna zabawnych rymowanych wierszyków, które szybko i na długo zapadają w pamięci. Moje dziecko podczas czytania śmiało się w głos, a większość wierszy zna już dziś na pamięć.

"Zielono mi" to jedna z naszych ulubionych książek z wierszykami. Wydana już jakiś czas temu, nie traci jednak na aktualności. Nadaje się w sam raz na każdą porę roku. Dziecko poznaje uroki zimy, wiosny i lata. Dzięki tej lekturze młodsze dzieci bez problemu zapamiętają kolor zielony, sprawdziłam osobiście na grupie maluchów, które uczę. Już teraz każdy z nich wie, że zielony to kolor ufoludka, który pluje zielonym groszkiem, aby rozweselić smutnych ludzi. Zielona jest trawa, po której uwielbiają biegać psy, na które z kolei złości się pewna dama na obcasach z kolczykami do pasa. I wreszcie zielony jest pasikonik, który uwielbia jeść. To nie wszystko. W książce stonoga i jeż uczą dobrych manier, a podczas wierszyka o krowie dzieci dowiadują się, jak wygląda kwadrat. Teksty mają bardzo dużo zalet - wprowadzają w dobry nastrój, poszerzają wiedzę o świecie, pozytywnie wpływają na pamięć. Dzięki ciekawej i kolorowej grafice nawet najmłodsi nie będą mogli oderwać wzroku od lektury.


Recenzowała:
Ania - pedagog, mama 4-latka

Autor: Agnieszka Frączek
Wydawnictwo: BIS
Wiek: 3+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się nasz tekst? Nie zgadzasz się z nim? Napisz nam o tym!